perjantai 14. elokuuta 2015

Jännittävä perjantai

Tänään onkin sitten taas yksi aikuisen elämäntaipaleeni jännittävä päivä. Ei missään nimessä jännittävin, mutta vahvasti mukavuusalueen ulkopuolella. Ja vielä perjantai.



Nimittäin kohta pakkaan kassini autoon, ja suuntaan kohti työhaastattelua. Huh, siitä onkin aikaa, kun olen jossain ollut haastattelussa. Useampi vuosi, ehkä vuosikymmen. Minulla on aina ollut työpaikka, ja tämä on ensimmäinen kerta, kun joudun ponnistamaan aika lailla tyhjästä. Tosin nyt minulla on ammatti, ja sen päältä onkin hyvä koittaa pomppia kohti oikeita töitä.

Ennen tätä päivää olen osallistunut jo kahteen videohaastatteluun. Tai voiko sitä sanoa haastatteluksi, jos puhut minuutin itsestäsi nauhalle? Mutta sillä nimellä sitä kutsutaan. Se on mielestäni hauskaa, ja voin vannoa, että suurin osa muistakin hakijoista näyttää ja kuulostaa omasta mielestään yhtä oudoilta videolla. Pitää vain osata heittäytyä.

Vaikka tämä työpaikka ei olekaan minun toivepaikkojen kärkipäässä, ja vaikken tätä työtä saisikaan, menen paikalle kokemuksen vuoksi. Uudet haasteet ja epämukavuusalueet ovat paras tapa kehittää itseään. Otan tänään siis oman kehityksen kannalta, ja menen katsomaan mitä tällä päivällä on minulle tarjota.

Jännittävää perjantaita!

2 kommenttia: